This website adopts the Web Content Accessibility Guidelines (WCAG 2.0) as the accessibility standard for all its related web development and services. WCAG 2.0 is also an international standard, ISO 40500. This certifies it as a stable and referenceable technical standard.

WCAG 2.0 contains 12 guidelines organized under 4 principles: Perceivable, Operable, Understandable, and Robust (POUR for short). There are testable success criteria for each guideline. Compliance to these criteria is measured in three levels: A, AA, or AAA. A guide to understanding and implementing Web Content Accessibility Guidelines 2.0 is available at: https://www.w3.org/TR/UNDERSTANDING-WCAG20/

Accessibility Features

Shortcut Keys Combination Activation Combination keys used for each browser.

  • Chrome for Linux press (Alt+Shift+shortcut_key)
  • Chrome for Windows press (Alt+shortcut_key)
  • For Firefox press (Alt+Shift+shortcut_key)
  • For Internet Explorer press (Alt+Shift+shortcut_key) then press (enter)
  • On Mac OS press (Ctrl+Opt+shortcut_key)
  • Accessibility Statement (Combination + 0): Statement page that will show the available accessibility keys.
  • Home Page (Combination + H): Accessibility key for redirecting to homepage.
  • Main Content (Combination + R): Shortcut for viewing the content section of the current page.
  • FAQ (Combination + Q): Shortcut for FAQ page.
  • Contact (Combination + C): Shortcut for contact page or form inquiries.
  • Feedback (Combination + K): Shortcut for feedback page.
  • Site Map (Combination + M): Shortcut for site map (footer agency) section of the page.
  • Search (Combination + S): Shortcut for search page.
  • Click anywhere outside the dialog box to close this dialog box.

    Rosas ang simbolo ng kampanya sa pagka-Pangulo ni Robredo

    Rosas ang simbolo ng kampanya sa pagka-Pangulo ni Robredo

    Rosas ang simbolo ng kampanya para sa pagka-Pangulo ni Vice President Leni Robredo, na opisyal nang magsisimula sa Martes, ika-8 ng Pebrero.

    “The rose is the symbol of our campaign because in our country, the rose also stands for love, hope, and a better life,” sabi ng tagapagsalita ni Robredo na si Atty. Barry Gutierrez.

    “Ito ang angkop na tatak na sumasalamin sa sentro ng ating laban - ang puso ng bawat Pilipino na nagbibigay buhay sa ating People’s Campaign. Ang katagang ‘Rosas ang kulay ng bukas’ ay ang pangarap na bitbit ng ating pangakong ‘Gobyernong Tapat, Angat Buhay Lahat’,” dagdag ni Gutierrez.

    Inilunsad ang simbolo nitong Lunes, ika-7 ng Pebrero, sa official Facebook page ni Robredo.

    Karaniwan nang bahagi ang mga bulaklak ng mga pulitikal na pagkilos sa buong mundo, habang ang rosas ay sumasagisag sa pagtulak ng demokrasya at kalayaan.

    Ang rosas ngayon ay umaakma rin sa pink, na siyang naging kulay ng kampanya ni Robredo at kusang tinangkilik ng kaniyang mga taga-suporta.

    Matapos magdeklara si Robredo ng kandidatura para sa pagka-Presidente noong ika-7 ng Oktubre, ipinakita ng mga mamamayan ang pagbubunyi sa naging desisyon ng Bise Presidente sa pamamagitan ng pagpo-post sa Facebook, Twitter at Instagram. Napuno ang social media feeds ng kulay pink, na sumisimbolo sa pulitikal na pagprotesta at pagbabago.

    Karaniwan na ring iniuugnay ang rosas at kulay pink sa mga kababaihan.

    At gaya ng pahayag sa isang presidential forum ni Robredo, na siyang nag-iisang babae sa mga kumakandidato para sa pagka-Pangulo ng Pilipinas: “The last man standing will still be a woman.” [End]

    Posted in Press Releases on Feb 07, 2022